marți, 4 martie 2014

Strategia care ma ajuta sa obtin tranzactii forex usoare si de buna calitate

Salut.

Acum ateva zile am citit un articol super-bun scris de Nial Fuller (trader forex profesionist din Australia).

Articolul lui Nial de pe site-ul http://www.learntotradethemarket.com/blog/low-hanging-fruit-trading-strategy vorbeste despre strategia de trading prin care poti sa faci tranzactii foarte usoare avand o probabilitate de succes extrem de ridicata.

Nial, in acest articol, face o analogie prin care explica faptul ca tranzactiile profitabile trebuie sa fie atat de usor de obtinut la fel cum a-i culege un mar de pe poalele unui pom intr-o livada.
"Low hanging fruit" , sau pe romaneste "marul de la poalele pomului" , se traduce in lumea trading-ului ca fiind tranzactiile foarte "usoare" , sau "evidente" si pe care trebuie sa inveti sa le identifici profitand de avantajul acestora daca vrei sa ai sansele de partea ta.

Eu personal, folosesc aceasta strategie intuitiv dinainte sa fi citit acest articol, deoarece strategia pe care o aplic merge pe principiul de a cauta tranzactii care sa imi aduca profituri decente, dar usor de obtinut.

Evit sa intru in tranzactii luate din impulsivitate si nu ascult emotiile care imi spun "tranzactioneaza, tranzactioneaza, tranzactioneaza acum, pentru ca asta este modul de a face bani". Nu acesta este modul de a face bani... asta este modul prin care brokerii fac bani profitand de lipsa de experienta a traderilor incepatori care fac scalping, sau intra in tranzactii total haotic.

In schimb, astept cu rabdare si caut semnalele pe care le am implementate in strategie si intru in tranzactie doar cand sunt sigur ca setup-ul pe care il am in minte corespunde cu ceea ce vad pe graficul de pret.
Acest setup este defapt un "edge" , adica un avantaj care ma ajuta sa intru doar in tranzactii de inalta calitate.

Sunt total deacord cu ceea ce spune Nial despre faptul ca in trading "calitatea este mai importanta decat cantitatea". Prefer sa execut mai putine tranzactii, dar sa fie de calitate, pentru ca o astfel de tranzactie se poate transforma foarte usor intr-o tranzactie profitabila pe termen lung, daca dupa ce intra in profit mut SL-ul la break-even si o las sa "mearga" pana cand apar semnale cum ca trend-ul se intoarce in defavoarea tranzactiei mele.


Cum gasesc astfel de tranzactii "usoare" ?

In primul rand, caut pe fiecare pereche valutara doar semnalul pe care il am in minte, iar pentru asta acord cel mult 1 ora dimineata, sau seara spre finalul zilei de trade.
La fel ca Nial, astept cu rabdare ca pe Time Frame-ul Daily sa apara setup-ul care imi indica o tranzactie cu sanse mari de succes si intru in trade cu un volum cu care ma simt confortabil, riscand intre 2% si 5% din cont pe acea tranzactie.

Un aspect foarte important de care vreau sa tii cont este ca eu nu stau in fata monitorului dupa ce am deschis tranzactia. O las deschisa, inchid monitorul si restul zilei mi-l dedic altor activitati din viata de zi cu zi. Astfel, scap de stresul de a tresari de emotie la fiecare miscare a pretului. Pe tema asta, trader-ul Anton Kreyl spunea: "If you watch every tick, you trade like a dick." si are foarte mare dreptate. La fel si traderul Alexander Elder spune ca "Daca stai si privesti graficul ore in sir, pretul te hipnotizeaza".

Asadar, pentru un trading profitabil trebuie avut in vedere sa iti stabilesti un "edge" (avantaj) -care poate fi un setup pe care il cunosti si il intelegi tu cel mai bine, apoi trebuie sa risti putin pe un trade ( intre 2% si maxim 5% din cont) si trebuie sa stai in fata graficelor cel mult 1-2 ore pe zi.

Cam atat am avut de scris azi :) . Te invit sa citesti si articolul in engleza a lui Nial Fuller si daca ai intrebari , sau comentarii, posteaza-le mai jos.

Succes si spor la bani din trading !

3 comentarii:

Unknown spunea...

Am citit articolul lui Nial, mi se pare destul de logic, dar am si eu o intrebare: Cum reusesti sa deosebesti un low hangin fruit de miscar care vor continua in directia inceputa, chiar daca pare ca trendul se va inversa?

Unknown spunea...

"Cum reusesti sa deosebesti un low hangin fruit de miscar care vor continua in directia inceputa, chiar daca pare ca trendul se va inversa?"

Prin experienta solida pe care ti-ai facut-o in 3-4-5 ani de trading. Doar asa. ;)

Unknown spunea...

Ah, ok, bine, imi cam lipsesc 3-4-5 ani de experienta. O sa ma intind deocamdata dupa alte fructe... :-)